.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم پیگیریها برای ایجاد استان در غرب مازندران


سریال پدرسالار را که ازشبکه ی سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد، را به خاطر دارید! این سریال زندگی خانواده ی گسترده ی ایرانی را در گذشته به تصویرکشیده است در زندگی خانواده ی گسترده ی دیروز پدربزرگ ، مادر بزرگ ، پدر ، مادر ، فرزندان ، عروس ،داماد و ... با هم در یک مکان زندگی می کردند اما رفته رفته خصوصا در زندگی امروزین آن شیوه زندگی اساسا ممکن نیست . بی شک عصبانیت و خشونت پدر سالار را در ارتباط با کوس جدایی از طرف عروس خانواده را به خاطر می آورید و ... امروزه از آن خانواده ی گسترده در ایران عزیز خبری نیست و پدر سالاری هم یافت نمی شود که عصبی شود و خشونت ورزد !!

و اما زمزمه ی جدایی و استقلال غر ب مازندران چیزی شبیه به همین قضیه است . آری دیگر قانون تقسیمات کشوری که در گذشته تدوین شده است ، جوابگوی نیازهای جامعه ی امروزین نیست . مازندران وسیع ، خراسان گسترده تهران بزرگ سازگار با خواست ها و مطالبات مردمانشان نیستند .

ببینید ١٩ استان در زمان استقرار جمهوری اسلامی ایران پس از سه دهه به ٣١ استان تبدیل شده است. مسلماً با لحاظ دلایلی ١٢ استان جدید ایجاد گردیده و به مجموعه ی استان های کشور افزوده شده است . طبیعتاً به استناد همان دلایل یا دلایل دیگر می تواند استان های بعدی نیز تاسیس گردد. به نظرم هرگاه خواست و اراده ی مردمی در منطقه ای مطرح می گردد:

اولا- به هر فرد و گروهی مربوط نیست که بیاشوبد .

ثانیا- باید به خواست های منطقی از طریق منطق پاسخ گو بود.

ثالثا- اگر ایجاد استان های جدید، کار بد و ناپسندی باشد، نباید مسئولین کشوری طی سه دهه، تن به ایجاد ١٢ استان می دادند .


آری در راستای توسعه ایران عزیز ، قانون شوراهای اسلامی این اجازه را به شوراهای اسلامی داده است که برای توسعه مناطق و دیارشان برنامه داشته باشد.

و اینک که شوراهای اسلامی غرب مازندران به این نتیجه رسیده اند که برای دست یابی به توسعه ی غرب مازندران باید از مسیر استقلال و ایجاد استان جدید در این پهنه از کشور عزیز عبور کرد باید با خشونت ها و عصبیت های نا روا روبرو شوند؟!

آیا مردم غرب مازندران باید افراد جدایی طلب نام گیرند؟!!

به مردمان غرب مازندران حق بدهید که فکر توسعه دیارشان باشند و از هیچ کوششی دریغ نورزند .

مردمان غرب مازندران باید خود را برای لجاجت های سرسختانه آماده کنند وبعضا بی ادبی های برخی از افراد که روحیه سرکش دارند و معلوم الحال اند را تحمل نموده و با سعه صدر به کار خود ادامه دهند و بیاموزند برای اینکه بزرگ شوند باید از حاشیه ها و مسایل خرد و کوچک بپرهیزند و صرفا از مسئولین دلسوز و نخبگان جامعه انسانی توجه را به انتظار بنشینند.

ان شاء ا...

بنی هاشمیان
دبیر ستاد پیگیری استان جدید در غرب مازندران
مرداد ٨٩


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امید 30 مرداد 1389
آقای بنی هاشمیان سلام، برادر بزرگوار لازم است چند نکته محض اطلاع شما وسایرین که همچین فکری را به دیگران القاء میکنید یاد آور شوم ، هیچ کس با اسم جدایی میانه خوبی ندارد واینکه شما برای وتوجیه حرفهای خود به یک فیلم استناد میکنید واتفاق به این بزرگی وصد البته با کمترین منفعت را با این نگاه قضاوت کنید کار ناپسندی است ، اینکه شما با هر ترفندی پیگیر تشکیل استانی جدید در غرب مازندران شوید ضرری را متوجه مردم دیگر مناطق مازندران نمیکند ، واینکه شما دوست عزیز مازندران را با وسعت یاد میکنید کاملا در اشتباه هستید واز آن مازندرانی که یک سرش به خراسان بزرگ وطرف دیگش به اصفهان ویزد وطرف دیگرش به ورودی شهر تهران وصل بود دیگر خاطره ای در اذهان نمانده هر چند که از ان تاریخ کمی بیشتر از سه دهه گذشته خیانت به نام مازندران قصه ای بس دراز با سابقه ای به تاریخ ایرانت دارد ، حتی در شاهنامه آن دیو معروف در مازندران مأوا داشت ورستم از سیستان برای کشتن دیو رنج سفر راه طولانی را به جان خرید وباقی ماجرا ، هرگاه هر یک از هموطنان که دلش گرفته ونیاز به تجدید وتلطیف روحیه در خود احساس کند تمام شادی وتفریح خود را در گشت وگذار به مازندران وطبیعت بکرش میبیند وته مانده هر آنچه به همراه داشت را نثار کوهها و دشتهای زیبا میکند تا مازندرانی همان شود که در جای جای مازندران شاهدیم رودخانه های مملو از انواع آلودگی در تنکابن ، چالوس ونوشهر خاطره مشمئز کننده ای را در دل هر رهگذر به جای میگذارد ، مردم این مناطق از سر فقر وناچاری زمینهای زرخیز مازندران را صرفا جهت ساخت چند ویلا ووشاید التیام بخشیدن به زخم دیرین خود میفروشند وناگوار تر اینکه همین مردم بعد از چند صباحی به نوکری تازه رسیده ها مشغول میشوند ودر این کار بومیان این مناطق بعضا رقابت نیز میکنند ، واز جهتی شما برادر شاید حق هم داشته باشی شاید شما واطرافیانت به این روز گرفتار شده باشند اما اوضاع در شرق ومرکز مازندران چندان بروفق مراد نیست زباله های شهر ساری بلای جان مردمش در نقاط کوهستانی این شهر شده ، فقر وبیکاری در قائمشهر که روزی با نساجی از سر فخر سر به اسمان می سایید بیداد میکند ، ودر سوادکوه که معادن ذغال سنگش روزی میزبان اکثر مازندرانیها بود اوضاعی بس غریبانه تر از نقاط غرب مازندران دارد ، شاید به جرأت بتوان گفت در هیچ جای ایران جنگلهای بکر وآبشارهای چشم نواز وچشم اندازها ومناظر طبیعی به زیبایی سوادکوه وجود دارد اما همین زیبایی مثال زدنی در زیباترین نقاط کوهستانی ایران باعث به تاراج رفتن زمینهای این مناطق شد و اما برای حل این مشکلات صدایی بس رسا نیاز است اکنون که مازندرانی هایی از غرب این خطه در امور کلیدی این کشور نقش دارند باید برای برون رفت از این مشکلات راه حلی اندیشده شود ، توسعه با وجود استانداری احیا نمیشود ، باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همانند آذری ها و اصفهانی ها برای رساندن فریاد مردم این استان به گوش مسئولین کشوری برسانند والبته برای حل این معضل چاره ای اندیشیده شود ،؛ و بنده بر اساس تجارب ومطالعات در مبانی توسعه دارم وبه عنوان یک مازندرانی از جای جای کشور عزیز اطلاع دارم این استان برای توسعه راهی جز فعال کردن تشکلهای مردمی همچون تشکیل بنیاد توسعه که ترکیبی از فعالان اقتصادی ونخبگان منطقه ای در هر شهر نیست ، میگویند برای اینکه بدانید چه چیزی برای امروز مردم مفید است باید بدانیم از چه رنج میبرند یا برای هر دردی دارویی خاص لازم است ، در د این مردم در خودشان نهفته ودرمانش نیز به دست خودشان ،
نا شناس 31 مرداد 1389
این بنی هاشمیان چه کاره این مملکته که برای استان تعیین تکلیف می کند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.